Kovancılar Meslek Yüksek Okulu
Stratejik Planlar
FIRAT ÜNİVERSİTESİ
KOVANCILAR MESLEK YÜKSEKOKULU
2019-2023 STRATEJİK PLANI
SUNUŞ
Fırat Üniversitesi Kovancılar Meslek Yüksekokulu Yüksek Öğretim Kurulu’nun 22.06.2010 tarih ve 3041-020955 sayılı kararıyla Kovancılar İlçesinde kurulmuştur.
Meslek Yüksekokulumuz, Bilgisayar Teknolojileri Bölümü - Bilgisayar Programcılığı Programına ve Yönetim ve Organizasyon Bölümü İşletme Yönetimi Programına 2010 - ÖSYS merkezi yerleştirmesiyle 70 öğrenci alarak, 2010-2011 Öğretim yılına Kovancılar İlçesi Fatih İlköğretim Okulu binasının mevcut kapasitesinden yararlanılarak eğitim ve öğretimine başlamıştır.
2010-2011 Eğitim öğretim yılında Okul binası yapımı için arsa temin çalışması yapılmış, Kovancılar Kaymakamlığı ve Kovancılar Belediyesi’nin de desteği ile 78000m2 ‘si okul arsası 16.000m2 ‘si Yurt yapımı için olmak üzere toplam 94.000m2 arsa tahsisi Fırat Üniversitesi Kovancılar Meslek Yüksekokulu adına yapılmıştır. Bu arsa üzerinde Rektörlüğümüzce 6450m2 kapalı alanı bulunan 18 derslikli ve 1500 öğrenci kapasiteli bir bina kısa zamanda yapılmış olup; 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Güz döneminde yeni binada eğitim verilmeye başlanmıştır.
Fırat Üniversitesi Kovancılar Meslek Yüksekokulu 08:00-17:00 saatleri arasında Kovancılar ilçesi TOKİ yerleşkesindeki binasında eğitim-öğretim faaliyetini sürdürmektedir.
İÇİNDEKİLER
1.a. Misyonumuz ve Vizyonumuz. 5
1.b. Yetki, Görev ve Sorumluluklar 5
Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu. 6
1.c. İdareye İlişkin Bilgiler 8
2.2.1. Akademik Personel Hizmet Alanları 9
2.2.2. Diğer Hizmet Alanları 10
2.3. Meslek Yüksekokulu Alanları 10
4.1. Akademik ve İdari Personel 12
5.2. Laboratuvar Hizmetleri 12
6. YÖNETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ. 14
7.1. Birimin Stratejik Amaç ve Hedefleri 14
7.2. Temel Politikalar ve Öncelikler 14
8. FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER.. 15
8.1. Akademik Performanslar 15
8.2. Altyapı, Bakım Onarım ve İmalat ile ilgili Faaliyetler 15
9.1. Bütçe Uygulama Sonuçları 16
9.1.1. Genel Bütçe Giderleri 16
9.2. Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar 16
9.2.1. 2017 yılı 255 Kodlu Demirbaş Bilgileri 16
9.3. 2017 yılı 253 Kodlu Makine Techizat Bilgileri 17
9.4. Mali Denetim Sonuçları 17
10. KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN DEĞERLENDİRMESİ. 18
12. STRATEJİK PLAN KOMİSYON ÜYELERİ. 19
13. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ. 19
14. 14.1 HAZIRLIK ÇALIŞMALARI ……………………………………………………..20
14.1.1. PLANIN SAHİPLENİLMESİ ………………………………………………….20
14.1.2. PLANLAMA SÜRECİNİN ORGANİZASYONU …………………..…………20
14.1.3. İHTİYAÇLARIN TESPİTİ……………………………...……………………….20
14.1.4. ZAMAN PLANI ……………………………………………………...………….20
14.1.5. HAZIRLIK PROGRAMI…………………………………………………..…….20
14.2. DURUM ANALİZİ ………………………………………………………………...21
14.2.1. TARİHİ GELİŞİM…………………………………………………………….….21
14.2.2. PAYDAŞ ANALİZİ……………………………………………………………...21
14.2.3. KURULUŞ İÇİ ANALİZ VE ÇEVRE ANALİZİ ………………………………21
TABLOLAR
Tablo 1: Sosyal Alanlar
Tablo 2: Hizmet Alanları
Tablo 3: Diğer Hizmet Alanları
Tablo 4: Okul İçi Alanlar
Tablo 5: Personel Sayısı
Tablo 6: Bölüm Öğrenci Sayıları
Tablo 7: Laboratuvar ve Atölye Sayıları
Tablo 8: Akademik Performans Göstergeleri
Tablo 9: 2017 Genel Bütçe
Tablo 10: Demirbaşlar
Tablo 11: Makine Teçhizatlar
Tablo 12: Tahmini Maliyetler
Tablo 13: Stratejik Komisyon Üyeleri
Tablo 14: Stratejik Plan Şablonu
ŞEKİLLER
Şekil 1: Meslek Yüksekokulu İdari Yapısı
Şekil 2: Stratejik Plan Hazırlık Süreci
Bilgili, becerikli, dürüst, sorumluluğunu bilen, araştıran, sorgulayan, paylaşan, çok yönlü ve tarafsız kalabilen, çevreyle olumlu iletişim kurabilen, ortak bir genel kültüre sahip, sorunların farkında olan, ülkenin kalkınmasına yardımcı olabilecek, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimseyen, vatanını ve milletini seven, insan haklarına saygılı ve duyarlı, bireyler olmalarını sağlamaktır.
Kovancılar Meslek Yüksekokulu çağdaş, donanımlı, milli ve manevi değerlere sahip, açık fikirli, yeniliklere açık, alanındaki gelişmeleri takip edebilen ve alanında yeni ufuklar açabilen, ülkenin kaynaklarını ülkenin yararına kullanan, dünyanın her yerindeki meslektaşlarıyla rekabet edebilecek özelliklere sahip, sorgulayan, analiz eden, uzmanlığa ve bilimselliğe önem veren, teknolojiyi en üst seviyede kullanan, serbest rekabet piyasası iş ortamında tercih edilen ara elemanları yetiştirmektedir.
Kovancılar Meslek Yüksekokulumuz, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’na dayanarak Üniversitemiz Rektörü tarafından atanan Meslek Yüksekokul Müdürümüzün koordinatörlüğünde, Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulunca ve Meslek Yüksekokulu Kurulunca yönetilmektedir.
Meslek Yüksekokulumuz eğitim ve öğretim faaliyetlerini deneyimli kadrosuyla laboratuvarlarda ve dersliklerde eğitim öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Öğrencilerimize bilgiyi, yeni bilgi üretmek için bir araç olduğu düşüncesini kazandırmak için çalışmaktayız. Öğrencilerimize çok yönlü, eleştirisel, yaratıcı, yapıcı, mantıklı analitik düşünme becerisi kazandırmayı amaçlamaktayız. Öğrencilerimizde, çevre koruma bilincini geliştirmek, doğal güzelliklere ve sanat eserlerine karşı ilgi ve hayranlık uyandırmaya çalışmaktayız. Öğrencilerimizi, toplumsal, kültürel değerler ve davranışları benimseyen beceri, bilgi düzeyi yüksek bir Türk vatandaşı olarak yetişmelerini sağlamayı amaçlarız.
Meslek Yüksekokulumuz sektördeki gelişimlere paralel olarak deneyimli kadrosu ile bölgemiz ve ülkemiz insanına hizmet sunmaktadır.
Müdür, MYO ve bağlı birimlerinin öğretim kapasitesinin rasyonel bir şekilde kullanılmasında ve geliştirilmesinde gerektiği zaman güvenlik önlemlerinin alınmasında, öğrencilere gerekli sosyal hizmetlerin sağlanmasında, eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerinin düzenli bir şekilde yürütülmesinde, bütün faaliyetlerin gözetim ve denetiminin yapılmasında, takip ve kontrol edilmesinde ve sonuçlarının alınmasında rektöre karşı birinci derecede sorumludur.
Meslek Yüksekokulu Kurulu
Meslek Yüksekokulumuz, Fırat Üniversitesi bünyesinde katma bütçeli bir kuruluş olup, Kovancılar İlçesinin Toki mahallesi kendi yerleşkesinde eğitim ve öğretim faaliyetlerine devam etmektedir.
Meslek Yüksekokulumuz bodrum, zemin ve birinci kattan oluşan binada eğitim öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Meslek Yüksekokulumuz Elazığ’ın Kovancılar İlçesinin Toki mahallesinde kendi kampüsü içerisinde, 71550 m2 lik açık alan ve 6450 m2 lik kapalı alanla eğitim öğretimine devam etmektedir.
2.1. Sosyal Alanlar
Tablo 1. Sosyal Alanlar
|
Adet |
|
Kapasitesi (Kişi) |
|
Öğrenci kantini |
1 |
34 |
20 |
|
Toplantı salonu |
1 |
35 |
13 |
|
Konferans salonu |
1 |
248 |
224 |
|
Yemekhane |
1 |
315 |
250 |
|
Volleyball ve tennis açık spor sahası |
1 |
800 |
12 |
Tablo 2. Hizmet Alanları
|
Sayısı (Adet) |
Alanı (m2) |
Kullanan Sayısı (Kişi) |
Akademik çalışma odaları |
26 |
325 |
15 |
İdari çalışma odaları |
18 |
352 |
5 |
Toplam |
44 |
677 |
20 |
Tablo 3. Diğer Hizmet Alanları
|
Sayısı (Adet) |
Alanı (m2) |
Ambarlar |
1 |
140 |
Arşivler |
1 |
12,5 |
Laboratuvarlar |
2 |
172 |
Santral ve Elektrik Odası |
1 |
34 |
Toplam |
5 |
358,5 |
Tablo 4: Okul İçi Alanlar
|
Sayısı (Adet) |
Alanı (m2) |
Kazan Dairesi |
1 |
86 |
Güvenlik Kulübesi |
1 |
15 |
Toplam |
2 |
101 |
Kovancılar Meslek Yüksekokulunun Teşkilat Şeması;
YÖNETİM KURULU |
MÜDÜR |
YÜKSEKOKUL SEKRETERİ |
MÜDÜR YARDIMCISI |
MÜDÜR YARDIMCISI |
İDARİ İŞLER MALİ İŞLER ÖĞRENCİ İŞLERİ TAŞINIR İŞLERİ TAHAKKUK İŞLERİ YAZI İŞLERİ YARDIMCI HİZMETLER DİĞER PERSONEL
|
BÖLÜM BAŞKANLIKLARI (4 BÖLÜM) BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ YÖNETİM VE ORGANİZASYON BÖLÜMÜ TIBBİ HİZMETLER VE TEKNİKLER BÖLÜMÜ ECZANE HİZMETLERİ BÖLÜMÜ SAĞLIK BAKIM HİZMETLERİ |
MESLEK YÜKSEKOKUL KURULU (MÜDÜR, MÜDÜR YARDIMCILARI VE BÖLÜM BAŞKANLARI) |
Şekil 1. Meslek Yüksekokulu İdari Yapısı
BÖLÜM VE PROGRAMLAR
-Bilgisayar Programcılığı Programı
-İşletme Yönetimi Programı
İlk ve Acil Yardım Programı
-Eczane Hizmetleri Programı
Kovancılar Meslek Yüksekokulu kadrosunda toplam 14 akademik, 7 idari ve 6 diğer (temizlikçi ve güvenlikçi) personel görev yapmaktadır.
Tablo 5. Personel Sayısı
Ünvanı |
Sayı |
Akademik Personel |
|
Doçent |
1 |
Öğretim Görevlisi |
21 |
Toplam |
22 |
İdari Personel |
|
Genel İdari Hizmetler |
4 |
Yardımcı Hizmetler |
2 |
Temizlik Hizmetleri |
2 |
Güvenlik Hizmetler |
4 |
Toplam |
12 |
Tablo 6. Bölüm Öğrenci Sayıları
Bölüm ve Program Adı |
Öğrenci Sayısı |
Bilgisayar Teknolojileri Bölümü Bilgisayar Programcılığı Programı
|
130 |
Yönetim ve Organizasyon Bölümü İşletme Yönetimi Programı Sağlık Kurumları İşletmeciliği
|
78 78 |
Tıbbı Hizmetler ve Teknikler Bölümü İlk ve Acil Yardım Programı Optisyenlik
|
166 78 |
Eczane Hizmetleri Bölümü Eczane Hizmetleri Programı
|
90 |
Sağlık Bakım Hizmetleri Evde Hasta Bakımı |
78 |
Toplam |
698 |
Tablo 7. Laboratuvar ve Atölye Sayıları
Laboratuvar Adı |
Sayısı |
Bilgisayar Laboratuvarı |
2 |
İlk ve Acil Yardım Laboratuvarı |
2 |
Optisyenlik Laboratuvarı | 1 |
Eczane Hizmetleri Laboratuvarı | 1 |
Evde Hasta Bakımı Laboratuvarı | 1 |
Toplam |
5 |
Meslek Yüksekokulumuz Kovancılar İlçesinin Toki Mahallesi kendi yerleşkesinde olması nedeniyle sosyal hizmetleri kendi imkânlarımızla sağlamaktayız. Merkez kampüs 64 km uzakta bulunmaktadır.
Meslek Yüksekokul yönetim kadrosu;
T.C. Maliye Bakanlığı tarafından 26.12.2007 tarihli ve 26738 sayılı Resmi
Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu İç Kontrol Standartları Tebliği gereğince; “İç Kontrol Çalışma Grubu,” taslak planda belirtilen kriterlere uygun alt yapı çalışmalarına ve raporlama sürecine hız vermiştir.
Bu kapsamda Meslek Yüksekokulumuz bünyesinde çalışan akademik ve idari personelle ilgili etik kurallar (etik davranış ilkeleri, etik sözleşme) ve görev tanımları; birimlerin iş akış süreçleri, iş akış şemaları, iş analiz formları, iş takip çizelgeleri, talimatlar; yetki devri formları, meslek yüksekokulumuzun amacı, hedefi, hassas görevleri, misyonu, vizyonu, organizasyon şeması, bu konu ile ilgili eksikliklerin tamamlanmasına yönelik çalışmalar halen devam etmekte olup, yapılan çalışmalarla ilgili olarak İç Kontrol Çalışma Grubu yıl içinde muhtelif tarihlerde toplantılar yaparak, yürütülen çalışmalar ve gelinen son noktayı değerlendirmekte ve yapılması gereken hususlarla ilgili kararlar almaktadır.
Kontrol sisteminin oluşturulmasında mesleki değerlere ve dürüst yönetim anlayışına sahip, mali yetki ve sorumlulukların bilgili ve yeterli yöneticilerle personele verilmesi, belirlenmiş standartlara uyulması, mevzuata aykırı faaliyetlerin önlenmesi ve kapsamlı bir yönetim anlayışı ile uygun bir çalışma ortamının sağlanması esas alınmıştır.
Meslek Yüksekokulumuzun temel politikası; eğitim hizmetleri sunumunda geçerli kalite standartlarına ulaşmak ve uygulama altyapısı oluşturmak, personel ihtiyacımızı karşılayacak personel sayısına ve kalitesine ulaşmaktır.
Tablo 8. Akademik Performans Göstergeleri
Akademik Faaliyet Türü |
Yurtiçi |
Yurtdışı |
Yayın |
1 |
2(SCI) |
Atıf |
1 |
1(SCI) |
Bildiri |
6 |
3(SCI) |
Yayın Hakemliği |
- |
- |
Ödüller |
- |
- |
Tablo 9. 2017 Genel Bütçe
ÖDENEĞİN CİNSİ |
ÖDENEK MİKTARI |
KULLANILAN MİKTAR |
BÜTÇE YILI |
01.1.Personel Giderleri Memurları |
1.017.542,65 |
1.017.542,65 |
2017 |
02.1 Sosyal Güvenlik Kurumları Devlet Primi Giderleri |
155.951,10 |
155.951,10 |
2017 |
03.2 Tüketime Yönelik Mal ve Malzeme Alımları |
38.000,00 |
37.975,47 |
2017 |
03.3 Yolluklar |
7.000,00 |
3.692,19 |
2017 |
03.5 Hizmet Alımları |
1.500,00 |
1.147,75 |
2017 |
03.7 Menkul Mal, Gayri Maddi Hak Alım Bakım ve Onarım Giderleri |
14.000,00 |
14.000,00 |
2017 |
03.8 Gayrimenkul Mal Bakım Onarım Giderleri |
3.000,00 |
2.996,02 |
2017 |
Tablo 10. Demirbaşlar
TAŞINIRLAR |
(TL) |
Döşeme ve Mefruşat Grubu |
44.186,39 |
Büro Makineleri Grubu |
119.647,21 |
Mobilyalar Grubu |
67.741,50
|
Beslenme, Gıda ve Mutfak Grubu |
2.596,00 |
Eğitim Demirbaşları Grubu |
48.659,70
|
Spor Amaçlı Kullanılan Demirbaşlar Grubu |
424.80 |
Güvenlik, Kontrol ve Tedbir Amaçlı Demirbaşlar Grubu |
985,32 |
TOPLAM |
284.240,92 |
Tablo 11. Makine Teçhizatlar
TAŞINIRLAR |
(TL) |
|
Cihazlar ve aletler grubu |
33.330,18 |
|
Makineler ve aletler grubu |
3.339,28 |
|
TOPLAM |
36.669,46 |
|
Meslek Yüksekokulumuz 2017 yılı içinde mali denetim geçirmemiştir.
Yukarıdaki stratejik amaç ve hedefler göz önüne alınarak aşağıdaki tahmini bütçe tablosu oluşturulmuştur.
Tablo 12. Tahmini Maliyetler
ÖDENEĞİN CİNSİ |
2018 Bütçe Tahmini (TL) |
2019 Bütçe Tahmini (TL) |
2020 Bütçe Tahmini (TL) |
2021 Bütçe Tahmini (TL) |
2022 Bütçe Tahmini (TL) |
01.1.Personel Giderleri Memurları |
1.300.00,00 |
1.400.00,00 |
1.500.00,00 |
1.700.00,00 |
1.800.00,00 |
02.1 Sosyal Güvenlik Kurumları Devlet Primi Giderleri |
170.000,00 |
190.000,00 |
210.000,00 |
230.000,00 |
250.000,00 |
03.2 Tüketime Yönelik Mal ve Malzeme Alımları |
60.000,00 |
70.000,00 |
75.000,00 |
80.000,00 |
85.000,00 |
03.3 Yolluklar |
7.000,00 |
7.000,00 |
7.000,00 |
7.000,00 |
7.000,00 |
03.5 Hizmet Alımları |
1.500,00 |
1.500,00 |
1.500,00 |
1.500,00 |
1.500,00 |
03.7 Menkul Mal, Gayri Maddi Hak Alım Bakım ve Onarım Giderleri |
15.000,00 |
15.000,00 |
17.000,00 |
19.000,00 |
20.000,00 |
03.8 Gayrimenkul Mal Bakım Onarım Giderleri |
6.000,00 |
8.000,00 |
10.000,00 |
10.000,00 |
10.000,00 |
Makine teçhizat ve eğitim öğretim materyalleri bakımından destekleniyor olması (FÜBAP prjesi)
YÖK bünyesinde mesleki ve teknik eğitim alanında yapılacak yeniliklerle iş gücü piyasasına nitelikli eleman yetiştirme imkânı bulacaktır. Meslek Yüksekokulumuzun kalkınmada öncelikli bölgede olması bir avantajdır. Mesleki Yeterlilik Kurumunun mesleklere ilişkin standartları yakalama isteği ve bu konuda yapılacak çalışmalar eğitimin kalitesini artırmaya yönelik bir fırsat olarak değerlendirilmelidir. Diğer taraftan bölgede açılan yeni üniversiteler öğrenci kaynağının paylaşılmasına yol açmaktadır. İlerleyen süreçte bazı programlara öğrenci talebinde azalma beklenebilir.
Meslek Yüksekokulu bünyesinde açılacak her program için yukarıda belirtilen tehdit unsurları göz önünde bulundurulmalıdır. Programlar yasaların el verdiği ölçüde açılıp kapanması üniversite senatolarına bırakılmalıdır. Proje tabanlı çalışarak okulun mali kaynakları ve alt yapısı güçlendirilmelidir. Öğretim elemanlarının güncel teknolojiyi takip edebilmeleri için gerekli ödenekler ayrılmalıdır. Ön lisans öğrencilerinin aynı daldaki lisans öğrencileri ile ortak proje yapma kültürü geliştirilmelidir. Üniversitemizin diğer birimlerdeki öğretim elemanlarından faydalanılmalıdır. Üniversitenin sosyal ve kültürel alanlarındaki etkinlikleri arttırılmalıdır. Yılsonu faaliyetleri program bazında arttırılmalı. Mezun takip sistemi kurularak Meslek Yüksekokulu kendisini yenilemesi için istatistiki bilgileri kullanmalıdır.
Tablo 13. Stratejik Komisyon Üyeleri
Sıra No |
Ünvanı |
Adı Soyadı |
Görevi |
1 |
Öğr. Gör. |
Cem AKGÜL |
Komisyon Başkanı |
2 |
Öğr. Gör. |
Murat DEMİRKOL |
Üye |
3 |
Öğr. Gör. |
Ayfer DUMAN |
Üye |
4 |
Öğr. Gör. |
Türker SALMAN |
Üye |
5 |
Bilg. İşletmeni |
Mehmet ÜNAL |
Üye |
Şekil 2. Stratejik Plan Hazırlık Süreci
FAALİYET |
TEMMUZ |
AĞUSTOS |
EYLÜL |
EKİM |
KASIM |
ARALIK |
Stratejik Plan Komisyonunun oluşturulması ve çalışmalara başlanması |
|
|
|
|
|
|
Stratejik Plan Komisyonu Başkanı tarafından üyelere görev paylaşımı yapılması |
|
|
|
|
|
|
Stratejik Plan Komisyon Üyeleri ve diğer Komisyon üyelerinin toplanması |
|
|
|
|
|
|
Stratejik Plan Komisyonu ve Dış Paydaşlar ile toplantıların yapılması |
|
|
|
|
|
|
Üst Yönetim ile toplantıların yapılması |
|
|
|
|
|
|
Elde Edilen bilgilerin toparlanması ve Stratejik Plan Taslağının hazırlanması |
|
|
|
|
|
|
Elazığ Organize Sanayi Bölgesi Maden Meslek Yüksekokulu 2018-2022 Stratejik Planın yazılması |
|
|
|
|
|
|
2019-2023 Stratejik Planın Senato onayı için gönderilmesi |
|
|
|
|
|
|
14.1.1. PLANIN SAHİPLENİLMESİ
Stratejik planlamanın başarılı bir şekilde planlanabilmesi için idari ve akademik personel stratejik planlama süreci hakkında yapılan detaylı toplantılarla ve toplantı sonrası bilgilendirme raporları ile detaylı olarak bilgilendirilmişlerdir. Ayrıca planlama sürecinde görevli komisyon tarafından planlama süreçleri ve planlama programları okulumuzun yapısına dikkat edilerek çalışılmıştır.
14.1.2. PLANLAMA SÜRECİNİN ORGANİZASYONU
Stratejik planlama süreci organizasyon çalışması süresince 5 kişiden oluşan komisyon üyelerimizle 6 defa detaylı olarak toplantılar düzenlenmiştir. Toplantılar kapsamında gerekli ekleme ve düzenlemeler yapılarak raporlaştırılmıştır. Gerekli detaylar hedefler kısmında belirtilmiştir.
14.1.3. İHTİYAÇ TESBİTİ
Yapılan toplantılar ışığında belirlenen hedeflere yönelik ihtiyaçlar tespit edilip, kaynak alternatifleri belirlenerek raporlaştırılmıştır.
14.1.4. ZAMAN PLANI
Stratejik planlama süreci kapsamında alınan hedeflere yönelik ortalama zaman planı çıkarılmıştır. (Gerekli detaylar hedefler kısmında belirtilmiştir.)
14.1.5. HAZIRLIK PLANI
Stratejik planlamanın başarılı bir şekilde planlanabilmesi için idari ve akademik personel stratejik planlama sürecine yönelik detaylı toplantılar yapılarak hazırlık süreci detaylı olarak planlanmıştır. Hazırlık süreci içinde toplantılar yapılarak hazırlık sürecini nasıl geliştirileceği planları yapılmıştır. (Gerekli detaylar hedefler kısmında belirtilmiştir.)
14.2. DURUM ANALİZİ
14.2.1. TARİHİ GELİŞİM
Meslek Yüksek Okulumuz 2010 tarihinde kurulmuştur. Meslek Yüksek Okulumuz 2010 yılından şu ana kadar sürekli kendini yenileyerek, öğrenci ve personeline iyi hizmetler vermeyi amaçlamıştır. Bu duruma yeni stratejik plan sürecinde de dikkat edilmiştir. (Meslek Yüksek Okulumuz hakkındaki detaylı bilgiler misyon ve vizyon kısmında yer almaktadır.)
14.2.2. PAYDAŞ ANALİZİ
Meslek Yüksek Okulumuzun ihtiyaçları kapsamında (öğrenci aktiviteleri ve akademik çalışmaları) belirlenecek olan çalışmaların paydaşlar desteği ile tamamlanması amaçlanmaktadır. Planlama sürecinde hedefler ve amaçlar kısmında paydaş analizleri ile ilgili detaylı bilgiler verilmektedir.
14.2.3. KURULUŞ İÇİ ANALİZ VE ÇEVRE ANALİZİ
Stratejik planlamanın sürecinde Meslek Yüksek Okulumuz kendi bünyesine, özelliklerine, bölümlere ve çevresel yapısına dikkat edilmiştir. İlçe konum ve imkânlar göz önüne alındığı gibi, Elazığ merkez ve çevresinin olanakları da bölüm ve okul bazlı olarak dikkate alınarak hedef ve planlar ayrıca paydaş ve imkanlar belirlenmiştir. Kuruluş içi analiz ve çevre analizi ile ilgili detaylar hedefler ve amaçlar kısmında paydaş analizleri ile ilgili detaylı bilgiler verilmektedir.
2018 yılında çalışmalarına başlayan Stratejik Plan Komisyonumuz dönem içerisinde dış ve iç paydaşlar, üst yönetim ve akademik ve idari kadro ile yapılan toplantı ve istişare görüşmeleri neticesinde aşağıdaki amaçlara stratejik dönem içinde ulaşmayı hedeflemiştir;
Amaç 1. Eğitim-Öğretimin kalitesini, niteliğini ve çeşitliliğini geliştirmek.
Amaç 2. Bölgedeki sanayileşme ve üretim geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmak.
Amaç 3. Eğitim öğretim için kullanılacak kaynakları çeşitlendirmek.
Amaç 4. Meslek Yüksek Okulumuzun tanınırlığını arttırmak.
Amaç 5. Mezunları ile iletişimini sürdüren bir Meslek Yüksekokulu olabilmek.
Amaç 6. Kamu ve özel sektörle işbirliği sağlamak.
Tablo 14. Stratejik Plan Şablonu
AMAÇ |
HEDEF |
FAALİYET |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
|
AMAÇ 1. |
Hedef 1. 1. |
Faaliyet 1.1.1. |
Performans Göstergesi : |
|
Bölge ihtiyaçlarını karşılayacak yeni programlarımıza öğrenci alımı yapmak. |
Eczane Hizmetleri Bölümünün Eczane Hizmetleri programına öğrenci alımı yapılacaktır. |
Açılan program sayısı/yıl |
||
Hedef 1.2. |
Faaliyet 1.2.1. |
Performans Göstergesi: |
||
Meslek Yüksekokulumuzun uluslararası öğrenci hareketliliği arttırılması. |
Ders İçerikleri uluslararası normlara göre güncellenecektir. |
İçeriği yenilenen program sayısı / yıl |
||
Faaliyet 1.2.2. |
Performans Göstergesi: |
|||
Faaliyet 1.2.3. |
Öğrenci hareketliliğindeki artış oranı |
|||
Öğrencilerin değişim programlarına katılımını arttırılacaktır. |
||||
|
||||
Hedef 1.3. |
Faaliyet 1.3.1. |
Performans Göstergesi: |
||
Stratejik Plan döneminde öğretim elemanlarının niteliğinin ve sayısının arttırılması. |
Öğretim elemanı eksiği olan bölümlerin eksiklikleri tamamlanacaktır. |
Bölümlerde ki akademik personel sayısı. |
||
Faaliyet 1.3.2. |
Performans Göstergesi : |
|||
Öğretim elemanlarının yurtiçi ve yurtdışı eğitim programlarına, bilimsel toplantılara ve değişim programlarına katılımları desteklenecektir. |
Eğitim programları ve bilimsel toplantılara katılım sayısı. |
|||
Faaliyet 1.3.3. |
Performans Göstergesi : |
|||
Öğretim elemanlarının akademik kariyer yapmaya teşvik ve motive edilecektir. |
Akademik kariyer yapan öğretim elemanı sayısı. |
|||
Hedef 1. 4. |
Faaliyet 1.4.1. |
Performans Göstergesi: |
||
Öğrencilerin mesleki deneyim dersleri için yapmaları gereken staj faaliyetlerini ve uygulama eğitimlerinin faydalı bilgiler öğrenebilecekleri kurumsallaşmış işletmelerde yapmalarının sağlanması |
Her bölüme uygun olacak şekilde işbirliği yapılarak uygun işletmelerin belirlenecektir. |
İşletmelerde uygulamaya katılan öğrenci sayısı/yıl |
||
Hedef 1. 5. |
Faaliyet 1.5.1. |
Performans Göstergesi: |
||
Öğrencilerin alanları ile ilgili çeşitli bilimsel etkinliklere ve fuarlara katılımlarının sağlanması. |
Bilimsel faaliyet ve fuar düzenleyen kuruluşlarla diyoloğa geçilecektir. |
Bilimsel etkinliklere ve fuarlara katılım sayısı/yıl |
||
AMAÇ 2 |
Hedef 2. 1. |
Faaliyet 2.1.1. |
Performans Göstergesi: |
|
Öğretim elemanlarının çeşitli araştırma ve proje faaliyetlerine katılımının sağlanması. |
Öğretim elemanlarını TÜBİTAK, KOSGEB, DPT, BAP ve dış kaynaklı projeler hazırlamaya teşvik edilecektir. |
Sunulan proje sayısı/yıl |
||
|
||||
|
||||
Faaliyet 2.1.2. |
Performans Göstergesi: |
|||
Öğretim elemanlarını üniversitelerin Teknokent, Teknopark ve TTO bünyesinde çalışmalarının desteklenecektir. |
Desteklenen öğretim elemanı sayısı/yıl |
|||
A MAÇ 3. |
Hedef 3. 1. |
Faaliyet 3.1.1. |
Performans Göstergesi: |
|
Dış paydaş katılımı ile okula maddi destek sağlanması. |
Dış paydaşlarla okul ihtiyaçları için hibe/burs çalışmaları yapılacaktır. |
Yıllık hibe/burs miktarı |
||
Hedef 3.2. |
Faaliyet 3.2.1. |
Performans Göstergesi: |
||
Öğretim elemanlarının ulusal ve uluslararası projeleri (Avrupa Birliği, altyapı ve faydalı model v.b.) ile meslek yüksekokulumuza destek sağlanması. |
Öğretim elemanlarının ulusal ve uluslararası projeler hazırlamaya teşvik edilecektir. |
Sunulan proje sayısı/yıl |
||
AMAÇ 4. |
Hedef 4.1. |
Faaliyet 4.1.1. |
Performans göstergesi: |
|
Meslek yüksekokulumuzda yapılan sosyal faaliyet sayısı arttırılması. |
Alanında uzman kişilerle öğrencileri buluşturarak tecrübe aktarımı yapmalarının sağlanacaktır. |
Yapılan toplantı sayısı/yıl |
||
|
||||
|
||||
|
Faaliyet 4.1.2. |
|||
|
Bölümlerin talep ettiği sosyal faaliyetler desteklenecektir. |
|||
|
||||
Hedef 4.2. |
Faaliyet 4.2.1. |
Performans Göstergesi: |
||
Öğrencilerin sosyal sorumluluk projelerinde yer almalarının sağlanması. |
Kızılay kan bağışı kampanyasına katılımının sağlanacaktır. |
Faaliyetlere katılan öğrenci sayısı/yıl |
||
Faaliyet 4.2.2. |
Performans Göstergesi: |
|||
Yerleşkemiz içerisinde hatıra ormanı oluşturulacaktır. |
Projelere katılan öğrenci sayısı/yıl |
|||
Faaliyet 4.2.3. |
||||
Öğrenciler, işletmeler, kamu veya özel kurum ve kuruluşlar ile toplum yararına uygun projelerin teşvik edilecektir. |
||||
Hedef 4.3. |
Faaliyet 4.3.1. |
Performans Göstergesi: |
||
Meslek yüksekokulu-muza eşdeğer yurt içi ve yurt dışı çeşitli okullarla iletişim halinde olunması. |
Ulusal veya uluslararası meslek yüksekokulları sempozyumunun düzenlenecektir. |
Sempozyum ve işbirliği anlaşması sayısı |
||
AMAÇ 5. |
Hedef 5.1. |
Faaliyet 5.1.1. |
Performans Göstergesi: |
|
Ulusal ve uluslarası düzeyde kariyerli kişilerin okulumuzda konferans vermesinin sağlanması. |
Meslek yüksekokulumuzda kariyer günlerinin düzenlenecektir. |
Düzenlenen kariyer günleri sayısı/yıl |
||
Hedef 5.2. |
Faaliyet 5.2.1. |
Performans Göstergesi: |
||
Yüksekokulumuzun görsel ve yazılı basında bilinirliliğinin arttırılması |
Meslek yüksekokulumuzda yapılan faaliyetlerin basın kuruluşlarının bilgilendirilecektir. |
İlgili basın kuruluşlarında çıkan haber ve köşe yazısı sayısı/yıl |
||
Faaliyet 5.2.2. |
Performans Göstergesi: |
|||
Elektronik bülten oluşturulacaktır |
Elektronik bülten sayısı/yıl |
|||
Hedef 5.3. |
Faaliyet 5.3.1. |
Performans Göstergesi: |
||
Öğrencilerle mezuniyet sonrası iletişim kurulması. |
Meslek yüksekokulumuzun web sayfasında mezun takip sistemi oluşturulacaktır. |
Foruma ve toplantılara katılan mezun sayısı/yıl |
||
Faaliyet 5.3.2. |
||||
Sosyal medyada mezun forumu oluşturulacaktır. |
||||
Faaliyet 5.3.3. |
||||
Mezun toplantıları yapılacaktır. |
||||
AMAÇ 6. |
Hedef 6.1. |
Faaliyet 6.1.1. |
Performans Göstergesi: |
|
Meslek yüksekokulumuz ile paydaşlar arasında işbirliğinin sağlanması. |
Meslek yüksekokulumuz müdürlüğü ve mesleki kuruluşlar arasında işbirliği protokolleri hazırlanacaktır. |
Protokol sayısı/yıl |
Hızlı Erişim